dimanche 21 juillet 2013

Le rêve du week-end

Dans un rêve, Thierry Uwamahoro a fait un sacré voyage dans le temps :

« Rêve intéressant. L’année est 1993. Jean-Marie Ntahimpera et moi rencontrent le candidat Ndadaye dans un bureau à Bujumbura. Curieusement, Facebook et le blog Le Burundi Nouveau existent déjà. Ndadaye nous parle de deux sujets : justice sociale et reforme progressive de l’armée. Jean-Marie apparemment lui pose des questions difficiles. Je prends beaucoup de notes. A la fin de la réunion, Jean-Marie et moi s’accordent que lui il allait faire une annonce générale de la rencontre sur Facebook et que moi j’allais écrire un billet détaillé sur la rencontre puisque j’avais pris des notes et avais surligné beaucoup de mots clés…je me réveille, prêt à prendre mon laptop et commencer à taper… JE TROUVE PLUS MES NOTES! Tellement déçu. C’est comme si je ne suis pas encore prêt à accepter que c’était seulement un rêve.
Interpréteurs de rêves, au secours ! »

Commentaire d’un lecteur :

”Dreams are your companion when you sleep. They say, if you do not dream, you are missing on imagination. Plus, science says, the more you dream, the better it is. According to some positive thinkers, one should dream big to achieve big. Well, believe it or not, most of the people in the world dream a lot. Far from being a psychoanalyst or expert of dreams, I think Uwamahoro Thierry and Ntahimpera Jean Marie were in the quest for truth and reality about their country, especially that maybe when the famous Ndandaye was elected, they were still young and missed the jist of his brief politics agenda. I wish Thierry could find his notebook and write up his dreams. Maybe they can come to true. Dreams are good and make an individual. We are part and parcel of dreams.


But, dreams vary with your mood, state of mind, your psyche, and much morePeople have reported dreams where they find themselves as mute. They say that they want to shout and raise an alarm, but they are unable to (in their dream). Such a dream could indicate that you are not able to express fully and something is stopping you to achieve your goals. One should take such a dream seriously and start working towards his/her goals. Even if you haven't experienced such a dream, you ought to move towards your goals, unstoppably!”

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire